• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59597
+
-

بهره‌برداری از ۴۹ طرح کشاورزی  در چهارمحال و بختیاری

همزمان با هفته جهادکشاورزی بهره‌برداری از ۴۹ طرح کشاورزی در این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، «ذبیح‌الله غریب» در جریان بهره‌برداری و افتتاح نمادین طرح‌های کشاورزی شهرستان اردل؛ مجموع این طرح‌ها را شامل ۲۱ طرح آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش دام و طیور، ۲ طرح صنایع فراوری و بسته‌بندی، ۵ طرح شیلات و آبزیان و ۹ طرح بهبود تولیدات گیاهی عنوان کرد.

وی اعتبار این طرح‌ها را نیز افزون بر ۸۶۴ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و منابع تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای ۸۳۳ نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی شده و حدود یک‌هزار و ۱۴۳ خانوار نیز از خدمات این طرح‌ها بهره‌‌مند می‌شوند.

شهرستان اردل به عنوان قطب کشاورزی استان بیش از ۶ هزار ۵۳۸ بهره‌بردار در بخش کشاورزی در 4 شهر و ۹۱ روستا دارد که بخش عمده تولید این شهرستان محصولات آبزی و ماهی سردابی است. غریب، اجرای طرح آبیاری نوین در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان را یادآور شد و تصریح کرد: این استان بعد از هرمزگان با اجرای ۵۷ درصد طرح سیستم آبیاری نوین، رتبه دوم کشور را دارد.

وی از در دستور کار قرار گرفتن اجرای طرح آبیاری نوین در 3 هزار هکتار از اراضی استان در سال جدید خبر داد و گفت: ۸۵ درصد هزینه اجرای این طرح از اعتبارات دولتی و ۱۵ درصد مابقی از محل آورده متقاضیان خواهد بود.

هم اکنون حدود ۶۶ هزار بهره‌بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید